donderdag 23 april 2020

LESSEN VRIJDAG 24/04

Beste meisjes en jongens,

Hopelijk hebben jullie de lessen verbeterd?
Zijn de clowntjes gelukt? Wie maakte de quiz van Frans?
De laatste dag van onze eerste lesweek op afstand vandaag.
Morgen en overmorgen laten we jullie met rust, maandag zijn we er dan opnieuw.

Klaar? Here we go!

We starten niet met een flitsoefening vandaag.
Er staan wel 2 taken klaar op scoodle, maar die maak je na de spellingsles.

WISKUNDE

Neem je rekenboek KOMPAS B op pag. 58.

 !!!   Klas 4A heeft dit al ingevuld, maar kan de herhaling zeker nog eens meevolgen via het filmpje,           zeker nu het al een tijdje geleden was dat we nog eens metend rekenen deden
Klas 4B vulde dit nog niet in en doet dat dus vandaag.

Bij deze les hoort dit filmpje: Filmpje les metend rekenen pag 58

Neem nu je rekenboek KOMPAS B op pag. 76-77
Dit is een belangrijke herhalingsles. Hier hoort volgend filmpje bij:
Filmpje: Metend rekenen pag 76-77


Bij deze les hoort scheurblaadje 82.  
Bij deze les hoort ook een oefening kloklezen: Link: kloklezen computermeester

 Klaar? Dan heb je al flink gewerkt hé! Morgen kan je dit verbeteren .

SPEELTIJD


Vandaag leert Hanne aan juf Lieselotte en jullie een dansje.
Bekijk dit filmpje goed en probeer de stapjes te volgen:
 Filmpje: Hanne leert juf Lieselotte een dansje.

Denk je dat je de bewegingen kan? Dan nu op muziek!
Cowboydansje: Hanne , Merel en juf Lieselotte

Hier nog even de link naar de muziek: Link naar liedje: Pick a Bale

Is het jullie gelukt? Op het einde kon juf Lieselotte niet meer mee hoor, jullie wel?

SPELLING

Neem jullie spellingsboek D op pag 20 - 22 . 
In deze les schrijven we samenstellingen maar gaan we ook alfabetisch rangschikken.
TIP: Noteer het alfabet in je kladschrift, op een blaadje... is handig als je alfabetisch rangschikt.

Bij deze les hoort dit filmpje: Filmpje les 4 : Moderne kunst

Klaar? Maak nu de 2 taken op scoodle. ( 1 taak is hoort bij deze spellingsles, de andere is een inoefening op de tegenwoordige en verleden tijd)


EXTRA

Actua
Bekijk de karrewietuitzending van gisteren:Karrewiet 23/04
Maak nu de quiz:quiz 23/04

Nederlands
Alfabetisch rangschikken: Link alf.rangschikken


Muzische vorming

In je spellingsboek moest je vandaag een oefening inkleuren zoals kunstenaar Mondriaan dat doet.
Neem een wit blad papier, trek met een lat en een zwarte stift rechte lijnen en kleur enkele vakken in met rood, geel of blauw. Je laat ook enkele vakken wit. Zo heb je een werkje zoals Mondriaan dat doet.





Turnen
Voor wie de uitdagingen van juf Deborah nog niet aanging... misschien dit weekend eens?
Link blog juf Deborah

NIET VERGETEN!!
Vandaag is er hulpbox voor 4A van 13 - 14u .


Zo, prettig weekend allemaal! Zaterdagmorgen zetten we de verbetersleutels erop.
Dikke knuffel van de juffen






2 opmerkingen:

  1. scoodle play werkt niet altijd. want ik kan in mijn kastje gaan maar soms geen oefeningen maken.ik snap de werkwoorden zeer goed maar op scoodle niet. want ik vul het juiste antwoord in maar dan zegt scoodle dat het fout is. en ik hoop wel snel terug naar school te mogen . want altijd thuis te zitten is ook niet leutig. en ik mis mijn vrienden en natuurlijk ook de juf . ik vind het niet zo leuk dat we bijna geen nieuwe leerstof krijgen dus daar voor ga ik ook liever naar school. iedereen zegt altijd juj het is geen school maar het is ook niet zo leuk dat we zo lang thuis moeten blijven. ik vindt het ook leuker om op school te werken want dan is het meer werk en dat is leuk. en ik vind op computer werken meestal wel leuk maar voor school niet . want
    als je iets niet snapt dan kan je het vragen . ik vind het leuk thuis maar het is niet leuk dat we de hele tijd thuis zitten . want we moeten wel nog een goede wet . HAHAHA
    groetjes, Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Sam, ik begrijp je heel goed. Ik zou ook heel graag terug naar school gaan.
    Er is wel al wat nieuwe leerstof geweest hoor! Gelijknamige breuken, breuken optellen en aftrekken, werkwoorden in de VT.
    Als er op scoodle iets niet lukt, moet je daar niet van wakker liggen . De juffen kunnen daar ook niets aan veranderen.
    Ik weet dat je je best doet. Nergens mee inzitten.
    Veel liefs, juf Lieselotte

    BeantwoordenVerwijderen